Räkpaj

Denna härliga räkpaj är jättegod, alla ni som gillar räkor borde smaka denna!



Ingredienser

4 dl mjöl (valfritt mjöl)
200 g smör/margarin
2 msk vatten

4 hg räkor
2 dl ost
1 dl dill
3 ägg
2 dl grädde
2 dl mjölk
salt och peppar efter behov

Så här gör du:

Blanda ihop mjöl, smör/margarin och vatten till en deg och tryck ut den i en pajform eller liknande. Låt degen vila i ca 30 min i kylen och därefter grädda skalet 10 min i 225 grader. Medans skalet gräddar kan du göra iordning äggstanningen, i denna ska ägg, grädde, mjölk, salt, peppar och ost ingå. När skalet gräddat klart häll då i räkorna och dillen och därefter äggstannnigen. Grädda i ca 30 min.

Nu är det bara att hugga in och njuta av den härliga pajen. Ett tips: gör en god sallad som ett tillbehör. Mumsigt, jag lovar ;)


Kommentarer
Postat av: Lina :)

Mumms!

Det där ser jätte gott ud! :D

2011-08-16 @ 16:47:02
URL: http://uddasak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0